| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
MatthiasD
|
Posted: Sat Mar 15, 2008 6:41 pm Post subject: Ledenon 2008...het verhaal |
|
|
Op donderdag met frisse moed de auto volgeladen en de motor op de kar gezet. Vrijdagochtend met volle bepakking naar t werk vertrokken om 's avonds weer naar huis te gaan omdat ik mn slaapzak en matje vergeten was
Om een uur of half 7 dan eindelijk echt vertrokken om rond de klok van 10 uur bij William te arriveren in het schone België (dat overigens afschuwelijke wegdekken heeft!). Na voorzichtig wat pilsjes genuttigd te hebben, hebben wij ons te ruste gelegd om de volgende ochtend de bus vol te pakken met allerlei zaken die we nodig dachten te gaan hebben.
Tegen het middaguur was dit dan eindelijk voltooid en konden we ons op weg begeven naar Maastricht om daar te meeten met Jan & Berno. Die zaten daar in opperbeste stemming in het zonnetje te wachten op onze aankomst.
De heenreis was verder weinig spectaculair afgezien van onze tussenstop in Frankrijk waar wij al vrolijk begonnen te pivoteren. Gelukkig hebben de Gendarmes die avond geen aandacht aan die luidruchtige Hollanders in dat kleine caravannetje besteed...
Het aanzicht van de vullisbak die vlakbij de caravan stond was trouwens wel ontzagwekkend...
Het natuurlijke habitat van Berno's Hijghundai
Na een stevige klim bereikten wij om 12 uur dan eindelijk het circuit. Bijna...we mochten er namelijk niet op. Er stond een zeer ijverige poortwachter druk naar iedereen te fluiten die het circuit op wou. We werden naar een of ander veldje gedirigeerd alwaar wij gedoemd waren te wachten tot de toegang werd vrijgegeven. Will en ik hadden geen zin om daarop te wachten en gingen alvast het dorp in om goederen en geld in te slaan. Aldaar gearriveerd kregen wij bericht van Berno dat de toegang zojuist was vrijgegeven (om een uur of half 5!!!).
Hoe dan ook, toen we eindelijk het rennerskwartier bereikten moesten we in de regen de tent opzetten en de bus uitladen, wat een feest
Ook deze dag werd weer in opperbeste stemming afgesloten
Jan bezig met de ehm, anale toediening van 2taktolie bij zijn brommer
Op maandag ging het dan eindelijk gebeuren! Nog ietwat onwennig werd dan toch maar het pak aangetrokken en de brommer gestart om me aan te melden voor de beginnerscursus die onder leiding stond van Berry Bouwmeester en Holger Nick. Van deze beide mannen heb ik behoorlijk wat geleerd, vooral het aanhouden van juiste rempunten was voor mij toch niet zo makkelijk en naast de brommer hangen ging ook niet direct fantastisch. Toch toonden de heren een flinke portie geduld en werd het hele zaakje nog eens uitgelegd.
Aan de 1e sessie van die middag kwam helaas een voortijdig einde; ik verloor mijn carterstop. Een flink oliespoor getuigde hier van. Na enige vruchteloze pogingen om deze te vinden werd besloten om een Yamaha dealer te zoeken opdat die mij van een nieuwe kon voorzien. Na lang zoeken vonden wij eindelijk een Yamaha dealer die dicht bleek te zijn. Enigszins depressief aanvaarden wij dus maar de terugreis met onderweg een tussenstop bij een supermarkt om de nodige voorraden in te slaan. Aangekomen op het circuit kwam er toch nog goed nieuws: Jan & Berno waren toch nog eens gaan zoeken en hadden de voortvluchtige carterstop 'gerecouverd'!! Deze opsteker gaf de mens weer moed!!
De cursus kon op dinsdag weer met frisse moed hervat worden na de brommert voorzien te hebben van verse olie en natuurlijk een professionele borging van de carterstop.
Helaas de vreugde duurde niet lang. Dinsdagmiddag probeerde ik wat harder over de spingbult in de oefenbaan te gaan dan ik (of de brommer?) eigenlijk kon met als gevolg een ongepland uitstapje in de grindbak. De lichamelijke schade was zeer beperkt (1 schaafwondje), de emotionele schade te overzien maar de materiële schade vergde enig kunst en vliegwerk en wat spierkracht. Met behulp van mijn teamgenoten werd het kromme stuur gericht, de rempomp weer afgedicht (de banjobout weer aandraaien was genoeg) en vervolgens heb ik om het af te maken ook maar gelijk alle verlichting en het kontje incl achterspatbord gedemonteerd.
Aldus uitgerust kon ik weer enige rondjes draaien (incl nog een ongewild uitstapje richting decor dat gelukkig zonder gevolgen eindigde) alvorens toegelaten te worden tot het echte circuit.
Dit was een unieke ervaring. Ik had het circuit natuurlijk wel gezien maar zien en zien zijn 2 dingen. De eerste sessie was kwa snelheid rampzalig en ik kwam ook enigszins geschrokken terug in het rennerskwartier. Kortweg: het was eng!
Gelukkig had ik een deskundige instructeur (eerder genoemde Berry) die mij geduldig de juiste lijnen liet zien en mij toch ook meedeelde dat ik toch echt sneller moest gaan rijden. Deed ik dat niet moest hij mij adviseren om van de baan te blijven (gezien het tempo van de andere deelnemers was dit ook wel logisch). Met enig doorzetten en wat angstzweet heb ik dan toch nog hogere snelheden weten te realiseren totdat de brommert lastig begon te doen, hij besloot om ongelovelijk warm te worden, de naald van de temperatuurmeter schoot voorbij het rood de schaal uit
Een aantal uitvoerige sleutelsessies mochten niet baten, op vrijdagochtend heb ik de laatste poging gestaakt en de zaak gelaten voor wat ie was. Een enigszins treurig einde van een enerverende en leerzame week.
Brommer volledig gestript in de hoop de oorzaak van de oververhitting te vinden
Donderdagavond was Berno ineens onvindbaar..
De volgende ochtend was hij nog niet echt fris
Het enige wat mij nog reste was een pivo'tje te pakken en langs de baan nog wat fotootjes te schieten van Berno en William die nog wel mobiel waren.
125 op topspeed
William probeert verbeten zijn positie vast te houden
Ook Lorenzo had last van concurrentie
Tegen het middaguur hebben we de boel ingepakt en zijn om half 2 vertrokken, een prachtig circuit onder een stralende zon achter ons latend...
Rest mij niets dan Berno, Jan, William en de organisatie + instructeurs van de afgelopen week te bedanken voor een unieke ervaring.  _________________ I got rock n roll, to save me from the cold and if that's all there is, it aint so bad! |
|
| Back to top |
|
 |
coyote
|
Posted: Sun Mar 16, 2008 11:10 am Post subject: |
|
|
| smaak te pakken mathias???? |
|
| Back to top |
|
 |
MatthiasD
|
Posted: Sun Mar 16, 2008 12:20 pm Post subject: |
|
|
Zeker weten! Volgend jaar weer!!  _________________ I got rock n roll, to save me from the cold and if that's all there is, it aint so bad! |
|
| Back to top |
|
 |
MatthiasD
|
Posted: Sun Mar 16, 2008 1:31 pm Post subject: |
|
|
LoL!!! Zojuist deze foto gevonden, en wij maar denken dat die ene Duitser gestoord was!!!
 _________________ I got rock n roll, to save me from the cold and if that's all there is, it aint so bad! |
|
| Back to top |
|
 |
Janimal
|
Posted: Sun Mar 16, 2008 6:25 pm Post subject: |
|
|
Mooi verhaal Matje......De foto's die ik gemaakt heb staan nu op de 'foto' pagina van de 3Kl site en het bijbehorende verhaal staat op mijn eigen site! http://www.freewebs.com/janknien/circuitverslagen.htm Have fun! _________________ Alle motorrijders zijn gelijk
Alleen zijn chopperrijders minder gelijk.... |
|
| Back to top |
|
 |
|